Nu har vi byggt dörren som alla påstod inte kunde byggas

Report this content

Vi har nämligen lyckats med det som alla sagt är omöjligt – att bygga en helt massiv dörr i ett stycke trä, utan ramar och kanter. Något som många av våra kunder efterlyst.

Inredningsbranschen har genom åren envisats med att använda uttrycket ”massiva dörrar” som ett övertygande säljknep. Men oftast är argumentet lika ihåligt som dörrarna. När vi på Bovalls Dörrbyggeri säger massiv menar vi det i ordets rätta bemärkelse. En massiv dörr hos oss är rakt igenom gjord av solitt trä. En massiv innerdörr av ek endast består av ek, och lite lim. Om den kommer från Bovalls. Massiva dörrar är uppskattade av kunder med höga krav. De byggs för hand av våra erfarna dörrbyggare. För att bygga en massiv dörr har alltid krävts något slags fasthållande ram runt dörren (och då menar vi inte dörrkarmen). Det har i princip ansetts omöjligt att bygga en massiv dörr som är helt slät. Alla har sagt att det inte går. Nu har vi bevisat att det går. Dörrarna i vår nya serie Lyngö är helt massiva, ett helt stycke trä utförd som en stavlimmad bänkskiva i hela längder. Och slät som en barnrumpa. Lyngö är vårt svar på något som efterfrågats av många kunder under lång tid. Kunder som söker det extremt stilrena och absolut inte vill ha några kanter eller ramar. Lyngö kan fås i FSC-märkt furu, ask, ek, valnöt, freijo och mahogny. Även karmarna är självklart solida i respektive träslag rakt igenom. Dörrarna har dolda gångjärn men kan även fås med rostfria lyftgångjärn. Lyngö kostar från 8.590 kr till 20.900 kr inklusive moms och frakt för enstaka dörrar. Samtidigt med Lyngö lanserar vi en annan nyhet, nämligen dörrserien Sandö (alla våra dörrar bär namn efter öarna i skärgården här i norra Bohuslän). Det är en väldigt vacker ekdörr med liggande ekfaner, med en synlig fals på utsidan dörrbladet. Karmen är av ek hyvlad i ett stycke. Även Sandö har dolda gångjärn men kan fås med rostfria lyftgångjärn. Pris för Sandö i ek ligger på 12.690 kr inklusive moms och frakt vid köp av enstaka dörrar.

Taggar: