BrainCools tidigare helägda dotterbolag PolarCool AB etablerar samarbete med FysioCenter Avenyn i Göteborg

BrainCools tidigare helägda dotterbolag PolarCool AB (publ) och FysioCenter Avenyn i Göteborg inleder samarbete för kylbehandling av patienter som upplever besvär till följd av tidigare hjärnskakningar eller upprepat våld mot huvudet i samband med idrottsutövande. Pressmeddelandet finns att läsa på http://news.cision.com/se/polarcool eller via www.polarcap.com/press-release/.

Om PolarCool AB (publ)

PolarCool AB (publ) är ett medicinteknikföretag som utvecklar, marknadsför och säljer produkter inom idrottsmedicin. Bolaget fokuserar på behandling av hjärnskakning och upprepade huvudkollisioner. PolarCool AB (publ) har sitt säte i Lund.

BrainCool AB (publ) är ett innovativt medicinteknikföretag som utvecklar, marknadsför och säljer ledande medicinska kylningssystem för indikationer och områden med betydande medicinska mervärden inom sjukvården. Bolaget fokuserar på två affärsområden, Brain Cooling och Pain Management. BrainCool AB (publ) har sitt säte i Lund. Aktien är noterad på Spotlight Stock Market.