Kommuniké från extra bolagsstämma i BrainCool AB (publ) med beslut om utdelning av aktier i PolarCool AB

Vid extra bolagsstämma i BrainCool AB (publ) i dag fattades beslut om att dela ut samtliga aktier i PolarCool AB.

För varje aktie i bolaget erhåller aktieägare en aktie i PolarCool AB. Utdelningen sker med tillämpning av den s.k. Lex ASEA. Styrelsen bemyndigades fastställa avstämningsdag för utdelningen. Preliminär avstämningsdag är planerad till 5 september 2018 och planerad utdelningsdag är 1 oktober 2018.

Avsikten är att aktierna i PolarCool AB ska listas på Spotlight Stockmarket 26 oktober 2018.  Styrelsen i BrainCool kommer att fastställa avstämningsdag för utdelningen i samband med att noteringskommittén fattar beslut om godkännande av att PolarCool AB noteras på Spotlight Stockmarket.

Iman Ziai - CFO & Produktchef PolarCap System
E-post: iman.ziai@braincool.se

BrainCool AB (publ) är ett innovativt medicinteknikföretag som utvecklar, marknadsför och säljer ledande medicinska kylningssystem för indikationer och områden med betydande medicinska mervärden inom sjukvården. Bolaget fokuserar på två affärsområden, Brain Cooling och Pain Management. BrainCool AB (publ) har sitt säte i Lund. Aktien är noterad på Spotlight Stockmarket.