Nya kvalitetsmaskiner igång i Brand Factorys tryckeri i Farsta

Nu kan Brand Factory erbjuda våra kunder att trycka digitalt med en kvalitet som närmar sig tryck i offset. Våra två senaste maskininvesteringar inom digitaltryck är från företaget Efi. Den ena är en Efi VUTEk GS 3250 LXr Pro, och den andra, en Efi VUTEk HS100 Pro.

Båda maskinerna kan trycka med mycket högre kvalitet än tidigare maskiner. Vi närmar oss nu samma kvalitet som i offset. Båda maskinerna är också betydligt snabbare än sina föregångare och klarar därigenom också större volymer med korta ledtider.

Vi kan även trycka på värmekänsliga material
Våra kunder har nu möjlighet att trycka på andra material än till exempel papper. Eftersom maskinen GS3250 LXr Pro är installerad med LED-lampa så blir maskinen inte så varm. Därför kan vi nu trycka på fler värmekänsliga material som textil och vinyl.

För mer information om Brand Factory, kontakta:
Peter Follin, CEO
Brand Factory Group AB, +46 704 92 64 09, peter.follin@brandfactory.se

Vill du veta mer om pressmeddelandet – kontakta vår presskontakt:
Susanne Ekström, Kommunikation & HR, Direkt +46 10 451 00 40, susanne.ekstrom@brandfactory.se

Om Brand Factory Group AB
Koncernen Brand Factory är Nordens ledande företag inom varumärkesprofilering och visuell kommunikation. Vi har runt 430 anställda och omsätter cirka 800 Mkr. Vi finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland och i Estland. Brand Factory Sverige arbetar med tryck i såväl stora som små format och i både stora och små volymer. Vi är Sveriges största kombinationstryckeri. Vi kombinerar digital produktion med både offset och screentryck och är dessutom Nordens största storformatsproducent då stor del av våra produktionsmetoder är i XXL-format.

Brand Factory Group AB levererar produkter och tjänster för varumärkesprofilering och visuell kommunikation till varumärkesägare och butikskedjor över hela världen. Vi levererar exempelvis invändig och utvändig skyltning, fordonsreklam, stortavlor för utomhusbruk, trafikreklam, profilkläder, vepor och broschyrer med mera till kunder i hela världen.

Taggar: