Den perfekta presenten till Fars Dag: Braun & BOSS lanserar limited edition rakapparat i exklusivt designsamarbete

Braun och HUGO BOSS är två varumärken som båda förknippas med design och perfektion in i minsta detalj. Med den gemensamma utgångspunkten har de båda varumärkena inlett ett partnerskap som lett fram till en limited edition av Brauns rakapparater i en exklusiv BOSS-modell, med en elegant och stilfull design. Nu lanseras rakapparaterna i Sverige i begränsad upplaga och under en begränsad tidsperiod, lagom till Fars Dag.

Brauns BOSS-modeller som inspirerats av modehusets moderna och eleganta design, kombinerar formgivning och maximal prestanda på ett sätt som blivit ett signum för Braun genom åren. Resultatet är marknadens bästa rakning, med den mest åtråvärda designen.

– Vi vet att rakapparater är en vanlig gåva från kvinnor till män vid högtidsdagar. Vi vet också att det är en present som män både använder och uppskattar, säger Peter Wallentin, PR Manager för Braun i Norden. Jag är övertygad om att många män skulle gilla att få tillhöra den begränsade skara som får chansen att äga en av de exklusiva och läckra BOSS-modellerna.

Brauns BOSS-rakapparater kommer att finnas i tre olika modeller. Den mest exklusiva Series 7 790cc och mellanklassmodellen Series 5 590cc kommer med ett unikt resefodral i svart läder signerat BOSS. Series 3 390c säljs tillsammans med en resepåse i neoprene från BOSS.

Limited edition av Brauns ”BOSS-modell” Series 7 790cc finns i handeln med ett rekommenderat pris på 3795 kronor. Även de populära Braun Series 5 och 3 kommer under begränsad tid att finnas i den exklusiva BOSS-designen, med det rekommenderade priset 2695 kronor för 590cc och 1699 kr för 390cc.

Peter Wallentin, PR Manager för Braun i Norden

Niklas Sundström

P&G Beauty making beauty dreams real. Med fler än 100 varumärken i närmare 127 länder är P&G Beauty ett ledande globalt skönhetsföretag. P&G Beauty erbjuder etablerade varumärken för att uppfylla alla skönhetsrelaterade behov, bland annat Pantene®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Max Factor®, Sassoon Professional®, Wellaflex®, Sebastian Professional®, Koleston®, Venus®, Gillette®, Oral-B®, Braun®,SK-II®, Wella Professionals® samt dofter från Hugo®, Boss® och Lacoste®. Besök www.se.pg.com för de senaste nyheterna och mer information om P&G och dess varumärken.