Bravura och Help to Help inleder långsiktigt samarbete

Tillsammans kommer Bravura och Help to Help stärka unga människor i Östafrika genom utbildning och jobb.

Som en del av Bravuras hållbarhetsarbete inleds ett samarbete med välgörenhetsorganisationen Help To Help. Samarbetet inleds under våren 2017 och kommer initialt innebära att tre unga tanzanier får sin högskoleutbildning finansierad av Bravura. Medarbetare på Bravura kommer även få möjlighet att vara involverade och använda sin kompetens för att göra skillnad, i första hand genom att coacha de studenter Bravura sponsrar inför arbetslivet, exempelvis genom att skriva CV, personligt brev samt att utmärka sig under arbetsintervjun.

Om Bravura
Bravura stärker företag genom människor och människor genom jobb och har sedan starten 2008 vuxit till en väletablerad aktör på den svenska marknaden för rekrytering och bemanning. Idag är Bravura ett av de snabbast växande företagen inom branschen och har utsetts till Gasellföretag fyra år i rad (2013, 2014, 2015 och 2016). Bravura är en engagerad och pålitlig rekryteringspartner som vill förenkla och förbättra rekryteringsprocessen genom en djupare förståelse för både våra kunder och kandidaters behov. www.bravura.se

Om Help to Help
Stiftelsen Help to Help arbetar huvudsakligen med att ge stipendier för högskoleutbildning till unga i Östafrika genom crowdfunding och att koppla samman studenter med det lokala näringslivet. På så vis kommer fler unga ut i arbete och får en möjlighet att skapa en långsiktig förändring. Help to Help innehar 90-konto. www.helptohelp.se