Bravura Stockholm Ski Marathon 2018 – Ett initiativ för att främja hälsosam livsstil

Den 21 januari går årets skidevent Bravura Stockholm Ski Marathon av stapeln. Ett initiativ som startades av rekryteringsföretaget Bravura med syftet att inspirera omvärlden till en aktiv och hälsosam livsstil.

Sedan augusti i år har Bravura bland annat infört gratis träning under arbetstid, en satsning som ska bidra till välmående och prestation genom att ge alla medarbetare möjlighet att röra på sig. Träning är ett viktigt redskap för gemenskap och främjar stresstålighet, koncentration och problemlösningsförmåga, ett vinnande koncept enligt Coulson-rapporten (”Exercising at work and self-reported work performance”.)

”Vi på Bravura tror att fysisk aktivitet i vardagen skapar rätt förutsättningar för att alla medarbetare ska prestera på topp. Vi har gemensamt deltagit i olika lopp och tränat tillsammans på luncher och efter jobbet. För oss är träning en av de bidragande faktorer till balans i arbetslivet och ser att detta även skapar positiva effekter på bolagets resultat.” Säger Martin Sander, CEO på Bravura.

Från Bravuras egna idrottsförening Bravura Sports Club kommer 30 personer att delta i egendesignade tävlingskläder exklusivt framtagna för skidtävlingar.

Om skidloppet

Den 21 januari 2018 genomförs Bravura Stockholm Ski Marathon vid Lida Friluftsgård, ett vackert naturområde i Tullinge utanför Stockholm. Arrangörerna är IFK Tumba SOK, Bravura, Lida Friluftsgård och TFV Coaching. Loppet är seedningsgrundande för Vasaloppet och Tjejvasan. Du kan delta i klasserna motion och tävling och distanserna 46 och 16 km.

Anmälan

Skidloppet kostar 500 kr att delta i och antalet platser är begränsat till 500. Deltagarna kan redan idag säkra sin startplats för 100 kr. Tävlingsavgiften på 400 kr betalas sedan veckorna innan loppet.

Läs mer och garantera din startplats HÄR

Om Bravura

Bravura är ett av Sveriges snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag inom tjänstemannaområdet. Bravura har kontor i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Sundsvall, Malmö och Linköping. Sedan starten 2008 har Bravura stärkt företag genom människor och människor genom jobb. Bravura har utsetts till Gasellföretag fem år i rad (2013–2017).

Läs mer om Bravura HÄR

Otto Johansson