Bredband2 vann upphandling till Region Västerbotten

Regionförbundet i Västerbottens län har, i samarbete med IT Norrbotten och Umeå kommun Upphandlingsbyrå, upphandlat Internet högkapacitetstjänster för kommuner och landsting i Norr- och Västerbotten.

"I konkurrens med många aktörer på marknaden har vi vunnit denna upphandling, vilket återigen visar vår styrka inom Internt via fiber. Vi fortsätter vårt framgångsrika arbete med att skapa långsiktiga affärsrelationer med allt större företag och organisationer inom både privat och offentlig sektor.”, säger Daniel Krook, VD Bredband2.

”Vi utmanar omvärlden i snabb, pålitlig och trygg kommunikation.”

Bredband2 erbjuder användarvänliga kommunikationstjänster som Internet, telefoni, datacenter och mobilt bredband till privat- och företagskunder. Bolaget fokuserar på framtidens teknologi och är Sveriges tredje största leverantör av internetaccess baserat på optisk fiberteknik med över 155 000 bredbandskunder. Vår snabbhet och goda lyssnarförmåga leder till kundnära relationer där rätt anpassade kommunikationslösningar ger en tryggare vardag.

Bredband2 i Skandinavien AB (publ) grundades 1989 och har cirka fyratusen aktieägare med notering på Nasdaq OMX Stockholm. Certified adviser är Remium.