Redeye - Bredband2: Exponentiell tillväxt

Intäkterna växte som väntat med 23 procent i Q3, vilket betyder tre kvartal i rad med en tillväxt på över 20 procent. Prioriteringen av tillväxten höll dock nere EBIT-marginalen på 7,7 procent (väntat 9,7 %). De 9000 nya kunderna netto innebär en 20 procent större kundstock än Q3’14. Kundintaget parat med 3 procents årlig ARPU-tillväxt och kontinuerligt lägre nivåer av fasta kostnader lovar gott för de framtida marginalerna. Det är inte ofta man ser en hel styrelse som tankar rejält med aktier, varav vissa i flera omgångar, under samma år. Bland annat köpte VD och ordförande 2 respektive 3 miljoner aktier var under Q3. Läs mer i analysen nedan.

Den fullständiga analysen i PDF-format: http://goo.gl/Kge8Jx

Detta är ett pressmeddelande från Redeye. Läs fler analyser på www.redeye.se.

Bredband2 är en nationell leverantör av användarvänliga bredbandstjänster i fiberbaserade nät från Malmö i söder till Kiruna i norr. Bolaget erbjuder tjänster som kraftfull uppkoppling till Internet, IP-telefoni, säkerhet och avancerade företagstjänster. Bredband2 har cirka fyratusen aktieägare och aktien handlas på Nasdaq OMX Stockholm, First North. Certified adviser är Remium AB, www.remium.se