Bredbandsbolaget ansluter hem i Östergötland

Bredbandsbolaget ansluter hem i Östergötland Bredbandsbolaget (B2) kommer att ansluta minst 1100 lägenheter inom HSB Östergötland. Det är resultatet av en överenskommelse mellan Bredbandsbolaget och HSB Östergötland. Nu inleder Bredbandsbolaget uppkopplingen av HSB Östergötlands bostadsrättsföreningar. Ett ramavtal som nyligen tecknades mellan Bredbandsbolaget och HSB Östergötland har redan lett till installationsuppdrag för 4 olika HSB-föreningar i länet. Inledningsvis beräknas 1100 lägenheter i fyra föreningarna vara uppkopplade i höst. Förutom snabb och stabil internetuppkoppling till ett fast lågt pris öppnar bredbandsnätet helt nya möjligheter för elektronisk ljud- och bildöverföring och många andra tjänster. Via Bredbandsbolagets portal, som är under utveckling, kommer abonnenterna åt information, elektroniska brevlådor för mejl samt filmer, musik, sport mm. Dessutom kan abonnenterna själva sända filmer och musik via bredbandsnätet, något som idag går mycket långsamt på grund av de befintliga låga överföringshastigheterna. - Vi har granskat flera aktörer som erbjuder snabb internetuppkoppling och funnit att Bredbandsbolaget har det mest fördelaktiga erbjudandet för våra medlemsföreningar. Vi vet att intresset är stort. Att fyra föreningar redan har tecknat installationsavtal är ett bevis på att bredband stärker bostädernas attraktivitet, säger Stig Lindström, VD för HSB Östergötland. - Vårt bredbandsnät kommer att underlätta för de östgötar som vill arbeta hemma, skicka egen musik till vänner eller varför inte en filmsnutt med nyfödda barnbarnet, säger Pali Horvat på Bredbandsbolaget. För ytterligare information kontakta För mer information, kontakta Bredbandsbolaget (B2) via presstelefon 08-406 95 62. Läs gärna mer på www.bredband.com Bredbandsbolaget (B2) är marknadslednade inom bredbandskommunikatio och erbjuder bredbandstjänster till hushåll och mindre företag. Bolaget bildades sommaren 1998 och ägs av bland annat O-listenoterade Framfab, Intel, the Carlyle Group, Investor, NTL samt Novestra. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/21/20000321BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/21/20000321BIT00360/bit0002.pdf