Bredbandsbolaget kopplar upp 750 lägenheter i Väsbyhem

Bredbandsbolaget kopplar upp 750 lägenheter i Väsbyhem Bostadsbolaget Väsbyhem har slutit ett avtal med Bredbandsbolaget om att installera bredband i 750 lägenheter. Förutom att hushållen nu ges tillgång till internet till ett fast lågt pris görs de redo för kommande bredbandstjänster som IP-telefoni och video-på-beställning. - Det är glädjande att vi nu kan erbjuda internetuppkopplingar till hushållen som många efterfrågat, men det är Bredbandsbolagets många andra tjänster som är det mest spännande inför framtiden, säger Pelle Björklund, VD för Väsbyhem. Bredbandsbolagets portal som nu är under uppbyggnad kommer bland annat att ge tillgång till video-på-beställning, IP-telefoni med fast pris på samtalen samt fastighetens egna tjänster, exempelvis larm och övervakning. - Bredbandsnäten kommer att kunna användas till så mycket mer än snabb internetuppkoppling. Vi jobbar just nu intensivt på att kunna presentera flera nya tjänster för våra abonnenter. I förra veckan slöt vi ett avtal som ger tillgång till tusentals nya musikvideor och inom kort räknar vi med att spika ett samarbete med ytterligare en spännande medieaktör, säger Gunnar Sjögren, vice VD Bredbandsbolaget. För mer information, kontakta Bredbandsbolaget via presstelefon 08-406 95 62. Läs gärna mer på www.bredband.com Bredbandsbolaget Bredbandsbolaget (B2) är ett nytt företag inom telekommunikationsområdet som erbjuder bredbandstjänster med början i Sverige. Bolaget bildades sommaren 1998 och ägs av bland annat O-listenoterade Framfab, Intel, the Carlyle Group, Investor samt Novestra. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/06/20000306BIT00920/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/06/20000306BIT00920/bit0002.pdf