Bredbandsbolaget storsatsar i Norge - 10 000 norska hushåll får bredband i hemmet Bredbandsbolaget (B2) expanderar nu snabbt till Norge där Nils-Petter Tetlie har rekryterats som operativt ansvarig för etableringen. Målet är att koppla upp 10 000 norska hushåll under året. Bredbandsbolaget (B2) rekryterar nu hårt i Norge, där ett helt nytt kontor byggs upp. Ett starkt team finns på plats för att se till att även norrmännen får bredband i hemmen. Teamet kommer att ledas av Nils-Petter Tetlie, som närmast kommer från Tele1 Europe där han var ansvarig för nät- och produktutveckling. Nils-Petter kommer också att ha en central roll som COO i Bredbandsbolaget (B2) Sverige under en period. Från och med i höst kommer han att gå in rollen som COO för verksamheten i Norge. En VD till Norgekontoret håller parallellt på att rekryteras. Det norska bredbandskontoret placeras i Oslo och väntas inom kort ha 40 anställda. Målet är att installera 10 000 hushåll under året. - Skandinavien är en snabb IT-marknad med hög mognadsgrad. Därför känns det naturligt att etablera det första internationella bredbandskontoret i Norge. Vi planerar nu för några raska steg ut i Europa och Norgesatsningen är det första, säger Jonas Birgersson, styrelseordförande i Bredbandsbolaget. Den nyligen rekryterade VDn Jan Morten Ruud väntas börja sin anställning i sommar. Gunnar Sjögren, tillförordnad VD, övertar till dess det operativa ansvaret. För ytterligare information För mer information, kontakta Bredbandsbolaget (B2) via presstelefon 08 - 406 95 62. Läs gärna mer på www.bredband.com Bredbandsbolaget Bredbandsbolaget (B2) är marknadsledande inom bredbandskommunikation och erbjuder bredbandstjänster till hushåll och mindre företag. Bolaget bildades sommaren 1998 och ägs av bland annat O-listenoterade Framfab, the Carlyle Group, Intel, Investor, Morgan Stanley Dean Witter, NTL samt Novestra. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/28/20000328BIT00230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/28/20000328BIT00230/bit0002.pdf