• Bricknode/

Bricknode och Gernandt & Danielsson förklarar innebörden av de nya EU-regelverket MiFIR/MiFID II

Vad innebär det nya EU-regelverket MiFIR/MiFID II för värdepappersmarknaden och vilket stöd kommer att finnas i Bricknode Broker? Bricknode och Gernandt & Danielsson arrangerar frukostseminarie den 13 september för att förklara innebörden och hur detta hanteras i Bricknode Broker.

Vad innebär MiFID II, hur uppfyller du kraven i Sverige?

Införandet av MiFID II närmar sig med stormsteg och finansiella institutioner kämpar hårt för att förstå vilka krav som de måste uppfylla. ”Som vanligt inför stora regulatoriska förändringar råder förvirring bland många inblandade parter och därför är vi glada att kunna göra detta seminarie i samarbete med advokatbyrån Gernandt & Danielsson”, säger Stefan Willebrand, VD på Bricknode.

Bricknode har som målsättning att göra övergången till de nya regelverken så smidigt som möjligt genom automatiserade lösningar i Bricknode Broker. Därför arrangeras Bricknode ett seminarie i samarbete med Gernandt & Danielsson Advokatbyrå, som riktar sig mot värdepappersbolag. Seminariet kommer att beröra nedanstående punkter och hur dessa kommer hanteras i Bricknode Broker;

• Hur förändras regleringen kring investerarskyddet
  • Definition av finansiella instrument
  • Utökad transaktionsrapportering
  • Varudeklaration i form av Key Investor Information Document (KIID)