Brighter One™ - ny design registrerad och fler patentansökningar

Inför introduktionen av Brighter One™ på Medica har den nya designen skyddats och kompletterande patentanspråk lämnats in.

När Brighter fick en designcheck om 250 000 kr av SVID förra året för att förbättra designen på Brighter One™ så strävade vi efter att uppnå både en formförbättring och en funktionsförbättring. Förutom den estetiska förbättringen så ledde arbetet till att det tillkom ett antal innovationer.

Inför introduktionen på Medica har arbetet varit intensivt för att få in både patentansökning och designskydd. Nya bilder och informationsfilmer med den nya designen kommer att publiceras publikt inom ett par veckor.

"Den nya designen har ett mycket mjukare och mer tilltalande formspråk än den gamla. Men mest stolt är jag över att vi lyckats få till en produkt som är ännu enklare att använda." säger Truls Sjöstedt, VD.

Truls Sjöstedt, VD Brighter AB (publ)
Telefon: +46 709 73 46 00
E-post: truls.sjostedt@brightercompany.com

Brighter One
- den patenterade allt-i-ett produkten som ersätter de fem saker miljontals diabetiker behöver använda flera gånger varje dag för att överleva och må bra.

Brighter utvecklar och kommersialiserar banbrytande lösningar för egenvård av diabetes. Bolagets aktie är listad på AktieTorget .

För mer information:
www.BrighterCompany.com

Följ oss på:
www.facebook.com/brightercompany

Brighter är ett svenskgrundat företag som från en unik IP-portfölj skapar lösningar för vårdens största problem: att förändra beteendet hos patienter. Kroniska sjukdomar som diabetes ökar snabbt och står för allt större del av vårdkostnaderna globalt. Brighters affärsmodell bygger på att många särintressen skapar värde för varandra, så kallad Multi-Sided Market Platform. Genom ökad tillgänglighet till valid hälsodata skapar Brighter värde för alla intressenter inom vårdsektorn: patienter och närstående, vårdgivare, forskning, läkemedelsindustri och samhälle. Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North/BRIG. Brighters Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB +46 (0)8 – 684 211 00, info@eminova.se, www.eminova.se