Brighter presenterar i Sundsvall med Aktiespararna

AktieTorgets grundare Patrik Engellau bjuder med sig Brighter AB för en spännande helkväll tillsammans med Aktiespararna i Sundsvall onsdagen den 7:e september.

”Vi ser fram emot att få besöka Sundsvall den 7:e september och presentera vårt erbjudande ihop
med Aktiespararna. Vi vill ju nå ut till allmänheten så mycket som möjligt och känner varmt för
Sundsvall som en strategisk stad även för synlighet i södra Norrland.” säger Truls Sjöstedt, VD.

Under perioden fram till 26:e september finns det en unik möjlighet att teckna aktier i Brighter. Under
denna period kommer bolaget att hålla ett stort antal presentationer, varav ett flertal kommer att vara
öppna för allmänheten. Om du vill bli uppdaterad om tillfällen för presentationer i din närhet, skicka in
dina kontaktuppgifter samt ort till: presentation@brightercompany.com.

Brighter utvecklar och kommersialiserar innovativa lösningar för egenvård av diabetes. Det är ett
STING Alumni-bolag. Finansiering har kommit från statliga och institutionella investerare såsom ALMI,
Innovationsbron, KAS Innovationsfond (en verksamhet inom Karl-Adam Bonniers stiftelse) samt
privata investerare.

Under perioden 15:e augusti till 26:e september finns det en unik möjlighet att teckna aktier i Brighter.
Efter introduktionsemissionen kommer Brighter att listas vid AktieTorget.

För mer information: www.BrighterCompany.com.

Fax: +46 8 55 00 88 30

Truls Sjöstedt, VD på Brighter AB (publ)
E-post: truls.sjostedt@brightercompany.com

Brighter är ett svenskgrundat företag som från en unik IP-portfölj skapar lösningar för vårdens största problem: att förändra beteendet hos patienter. Kroniska sjukdomar som diabetes ökar snabbt och står för allt större del av vårdkostnaderna globalt. Brighters affärsmodell bygger på att många särintressen skapar värde för varandra, så kallad Multi-Sided Market Platform. Genom ökad tillgänglighet till valid hälsodata skapar Brighter värde för alla intressenter inom vårdsektorn: patienter och närstående, vårdgivare, forskning, läkemedelsindustri och samhälle. Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North/BRIG. Brighters Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB +46 (0)8 – 684 211 00, info@eminova.se, www.eminova.se