Brighter startar insamling till Diabetesfonden.

Brighter startar en insamling för att uppmärksamma Diabetesfonden och stötta diabetesforskningen i Sverige. Kampanjen pågår från och med idag till och med den 31 december 2017.

Anta utmaningen i #Sockerkampen2017!

Godis och andra sockerrika produkter, som t ex kakor och läsk, höjer blodsockret snabbt. Detta är något de flesta inte behöver tänka på i vardagen – men för diabetiker kan ett överdrivet intag av socker vara skadligt eller till och med dödligt.

Klarar du av en helg med det en diabetiker kämpar mot varje dag i veckan, året om?

Istället för att köpa godis – skänk helgens godispeng, 100 kronor (eller mer), till forskning som gör livet bättre för diabetiker!

Vi utmanar oss själva, våra 5 000 aktieägare och alla andra att avstå godis under en helg för att visa sitt stöd. Vi siktar på att samla in minst en halv miljon kronor innan nyår. Om vi ändrar vårt beteende en enda helg – så kan vi tillsammans lyckas med detta och åstadkomma storverk!

#Sockerkampen2017 #Världsdiabetesdagen #Diabetesgalan #Actiste #Beteendeförändring

Här hittar du utmaningen: https://goo.gl/wfS6U8

– Brighter har under många år arbetat för att göra livet enklare för människor som drabbats av diabetes. Genom denna kampanj vill vi visa vårt stöd för diabetiker och uppmärksamma de utmaningar som diabetiker behöver kämpa mot varje dag året om, säger Truls Sjöstedt, Brighters vd och grundare.

Video: https://youtu.be/pbJCRQ2cmYs

E-post: henrik.norstrom@brighter.se

E-post: truls.sjostedt@brighter.se

Om Brighter AB.
Brighter utvecklar lösningar för en datadriven och mobil hälsovård. Genom sitt intellektuella kapital och det första hjälpmedlet Actiste®, skapar bolaget en effektivare vårdkedja med individen i fokus. Initialt satsar Brighter på diabetesvård, men det finns möjligheter att i framtiden verka på en övergripande nivå som spänner över fler sjukdomar och vårdinriktningar. Detta sker genom The Benefit Loop®, Brighters molnbaserade tjänst som kontinuerligt samlar, behandlar och delar data på användarens villkor.

Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North/BRIG. Brighters Certified Adviser på NASDAQOMX First North är Remium Nordic AB, +46 (0)8 – 454 32 50, CorporateFinance@remium.com, www.remium.com.