Brighters BTA avnoteras

Som ett resultat av att Brighters företrädesmission om 1 487 185 aktier nu är registrerad hos Bolagsverket avslutas handeln med Brighters BTA (BRIG BTA, SE0005677838). Sista dag för handel blir 11 mars 2014. Innehav av Brighters BTA kommer ombokas till aktier utan särskild avisering och beräknas ske runt 18 mars 2014.

Henrik Norström, tf CFO Brighter AB (publ)
E-post: henrik.norstrom@brightercompany.com

Truls Sjöstedt, VD Brighter AB (publ)
E-post: truls.sjostedt@brightercompany.com

Brighter One™ - den patenterade allt-i-ett lösningen som ersätter de fem saker miljontals diabetiker behöver använda flera gånger varje dag för att överleva och må bra.

Brighter utvecklar och kommersialiserar banbrytande lösningar för egenvård av diabetes. Bolagets aktie är listad på AktieTorget, mer information finns på www.aktietorget.se.

För mer information: www.brightercompany.com

Följ oss på: www.facebook.com/brightercompany

Brighter är ett svenskgrundat företag som från en unik IP-portfölj skapar lösningar för vårdens största problem: att förändra beteendet hos patienter. Kroniska sjukdomar som diabetes ökar snabbt och står för allt större del av vårdkostnaderna globalt. Brighters affärsmodell bygger på att många särintressen skapar värde för varandra, så kallad Multi-Sided Market Platform. Genom ökad tillgänglighet till valid hälsodata skapar Brighter värde för alla intressenter inom vårdsektorn: patienter och närstående, vårdgivare, forskning, läkemedelsindustri och samhälle. Website: https://brighter.se/ Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North/BRIG. Brighters Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB +46 (0)8 – 684 211 00, info@eminova.se, www.eminova.se