Omräkning av teckningsoptioner Serie 2011 och 2013.

Med anledning av Bolagets företrädesemissioner har omräkning gjorts i enlighet med villkoren avseende teckningskurs och antalet aktier i Bolagets optionsprogram. Mot bakgrund härav är för optionsprogrammet 2013/2016 den nya teckningskursen 8,63 kr per aktie och det nya antalet aktier 1,95 st aktier per teckningsoption samt för optionsprogrammet 2011/2014 den nya teckningskursen 1,60 kr per teckningsoption och det nya antalet aktier 2,00 st aktier per teckningsoption.

Telefon: 46 733 40 30 45
E-post: henrik.norstrom@brighter.se

Telefon: 46 709 73 46 00
E-post: truls.sjostedt@brighter.se

Om Brighter AB

Brighter utvecklar lösningar för en datadriven och mobil hälsovård. Genom sitt intellektuella kapital och sina innovativa hjälpmedel, jDome® och Actiste™, skapar bolaget en effektivare vårdkedja med individen i fokus. Målet är att förenkla, effektivisera och stärka informationsflödet av relevanta och pålitliga data mellan patienten och vården. Initialt satsar Brighter på diabetesvård och äldreomsorg, men det finns möjligheter att i framtiden verka på en övergripande nivå som spänner över fler sjukdomar och vårdinriktningar. Detta sker genom The Benefit Loop™, Brighters molnbaserade tjänst som kontinuerligt samlar, behandlar och delar data på användarens villkor.

Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North/BRIG

Besök vår hemsida och prenumerera på pressmeddelanden: www.brighter.se