Omräkning av teckningsoptioner Serie 2011 och 2013.

Med anledning av Bolagets företrädesemissioner har omräkning gjorts i enlighet med villkoren avseende teckningskurs och antalet aktier i Bolagets optionsprogram. Mot bakgrund härav är för optionsprogrammet 2013/2016 den nya teckningskursen 8,63 kr per aktie och det nya antalet aktier 1,95 st aktier per teckningsoption samt för optionsprogrammet 2011/2014 den nya teckningskursen 1,60 kr per teckningsoption och det nya antalet aktier 2,00 st aktier per teckningsoption.

Telefon: 46 733 40 30 45
E-post: henrik.norstrom@brighter.se

Telefon: 46 709 73 46 00
E-post: truls.sjostedt@brighter.se

Om Brighter AB

Brighter utvecklar lösningar för en datadriven och mobil hälsovård. Genom sitt intellektuella kapital och sina innovativa hjälpmedel, jDome® och Actiste™, skapar bolaget en effektivare vårdkedja med individen i fokus. Målet är att förenkla, effektivisera och stärka informationsflödet av relevanta och pålitliga data mellan patienten och vården. Initialt satsar Brighter på diabetesvård och äldreomsorg, men det finns möjligheter att i framtiden verka på en övergripande nivå som spänner över fler sjukdomar och vårdinriktningar. Detta sker genom The Benefit Loop™, Brighters molnbaserade tjänst som kontinuerligt samlar, behandlar och delar data på användarens villkor.

Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North/BRIG

Besök vår hemsida och prenumerera på pressmeddelanden: www.brighter.se

Brighter är ett svenskgrundat företag som från en unik IP-portfölj skapar lösningar för vårdens största problem: att förändra beteendet hos patienter. Kroniska sjukdomar som diabetes ökar snabbt och står för allt större del av vårdkostnaderna globalt. Brighters affärsmodell bygger på att många särintressen skapar värde för varandra, så kallad Multi-Sided Market Platform. Genom ökad tillgänglighet till valid hälsodata skapar Brighter värde för alla intressenter inom vårdsektorn: patienter och närstående, vårdgivare, forskning, läkemedelsindustri och samhälle. Website: https://brighter.se/ Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North/BRIG. Brighters Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB +46 (0)8 – 684 211 00, info@eminova.se, www.eminova.se