Omräkning av teckningsoptioner serie 2014 och 2015.

Med anledning av Bolagets företrädesemissioner har omräkning gjorts i enlighet med villkoren avseende teckningskurs och antalet aktier i Bolagets optionsprogram. Mot bakgrund härav är för optionsprogrammet 2014/2017 serie I och serie II den nya teckningskursen 13,48 kr per option som vardera ger 1,75 aktier, samt för optionsprogrammet 2015/2018 serie I och serie II den nya teckningskursen 10,68 kr per option som vardera ger 1,13 aktier.

Truls Sjöstedt, CEO
E-post: truls.sjostedt@brighter.se

Ann Zetterberg, CFO
E-post: ann.zetterberg@brighter.se

Brighter är ett svenskgrundat företag som från en unik IP-portfölj skapar lösningar för vårdens största problem: att förändra beteendet hos patienter. Kroniska sjukdomar som diabetes ökar snabbt och står för allt större del av vårdkostnaderna globalt. Brighters affärsmodell bygger på att många särintressen skapar värde för varandra, så kallad Multi-Sided Market Platform. Genom ökad tillgänglighet till valid hälsodata skapar Brighter värde för alla intressenter inom vårdsektorn: patienter och närstående, vårdgivare, forskning, läkemedelsindustri och samhälle.

Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North/BRIG. Brighters Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB +46 (0)8 – 684 211 00, info@eminova.se, www.eminova.se.

Denna information är sådan information som Brighter AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 24 augusti 2018 kl. 07:55 CET.