Patent- och registreringsverket avser att bevilja Brighters patentansökan.

PRV i Sverige avser att bevilja Brighters patentansökan nr. 1550571-2, avseende metod och anordning för att logga injektioner av läkemedel som görs av en medicinteknisk anordning med injektionsorgan.

Patentet täcker en unik teknik för att identifiera om en injektion tagits eller ej och har i första steg registrerats i Sverige för att sedan utökas till fler marknader

– Brighter har genom åren byggt upp en stark IP-portfölj och arbetar kontinuerligt med att stärka den genom löpande utveckling inom befintliga och kommande affärsområden. Bolagets långsiktiga strategi är att se IP som en aktiv tillgång som lägger grunden för att både stärka befintliga affärer men även för utlicenciering och liknande, säger Truls Sjöstedt, Brighters vd och grundare.

Beslutet kommer kungöras i Svensk Patenttidning nr 2017/51 med utgivningsdag 2017-12-19. Patentets publiceringsnummer kommer att bli 539 856.

E-post: truls.sjostedt@brighter.se

Om Brighter AB.
Brighter utvecklar lösningar för en datadriven och mobil hälsovård. Genom sitt intellektuella kapital och det första hjälpmedlet Actiste®, skapar bolaget en effektivare vårdkedja med individen i fokus. Initialt satsar Brighter på diabetesvård, men det finns möjligheter att i framtiden verka på en övergripande nivå som spänner över fler sjukdomar och vårdinriktningar. Detta sker genom The Benefit Loop®, Brighters molnbaserade tjänst som kontinuerligt samlar, behandlar och delar data på användarens villkor.

Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North/BRIG. Brighters Certified Adviser på NASDAQOMX First North är Remium Nordic AB, +46 (0)8 – 454 32 50, CorporateFinance@remium.com, www.remium.com.

Denna information är sådan information som Brighter AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 23 november 2017 kl. 08:30 CET.