Bringwell AB (publ) renodlar sin verksamhet i Finland och stänger ett kontor i Sverige

Bringwell Finland Oy har fattat beslut om att förflytta sin verksamhet från Pieksämäki till Helsingfors. Detta görs av ekonomiska orsaker och för att kunna hålla en affärssäkerhet i företaget då många av hälsokedjorna samt apoteks- och dagligvaruhandeln har sina huvudkontor centraliserade till området kring Helsingfors.

Försäljningschef Timo Liikanen, redan placerad i Helsingfors sedan sitt tillträde i augusti, ansvarar idag för samtliga kundkontakter. Under våren kommer ansvaret successivt att föras över från Pieksämäki till Helsingforskontoret.

I den omorganisation som görs kommer Bringwell Finland att sträva efter djupare samarbete med den nordiska organisationen, bland annat i marknadsföring, logistik och ekonomi. Detta görs för att förbättra bolagets lönsamhet och öka försäljningen.

Bringwell har nu även beslutat att lägga ner kontoret i Malmö. Som en följd av tidigare genomförda organisationsförändringar, framför allt inom marknadsföring, har antalet anställda i Malmö redan minskats.

Dessa både omlokaliseringar innebär kostnadseffektiviseringar som gör att vi blir betydligt bättre dimensionerade att driva en mer effektiv och lönsam verksamhet.

För mer information, kontakta:
Lars Lund-Roland, VD/Koncernchef Bringwell AB: +46 72 554 44 00
Jaana Viertola-Truini, CFO & tf VD Bringwell Finland: +46 72 234 46 97

Bringwell AB (publ) Bringwell AB (publ) är den ledande försäljnings- och marknadsorganisationen för egenvårdsprodukter på den nordiska marknaden. Bringwell arbetar med såväl egna som inlicensierade produkter och varumärken. Vår strategi är att leda utvecklingen på egenvårdsmarknaden genom bl.a. innovativa produkter. Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North och Mangold Fondkommission AB, tfn. 08-503 015 50, är dess Certified Adviser.

Läs mer på www.bringwell.com