Bringwell International inleder samarbete med Hjärnfonden

Bringwell International inleder samarbete med Hjärnfonden för att ytterliggare stötta forskning på gener som kan ha aptitrelaterade egenskaper. Samarbetet innebär att Bringwell stödjer en stipendiat inom centrum för molekylär medicin. Forskningen kan bli ett viktigt element för att bromsa den negativa utvecklingen av metaboliska problem och övervikt. ” Vi är väldigt stolta att få samarbeta med Hjärnfonden och speciellt inom det metaboliska området som idag är ett världsproblem där Bringwell engagerar sig genom bland annat CUUR®. Bringwells mission att hjälpa människor att hjälpa sig själva till bättre hälsa, vitalitet och välbefinnande stärks genom detta samarbete ” säger Bringwells VD Ulf Söderberg. Upplysningar lämnas av: Ulf Söderberg, CEO, tel. +46 8 412 72 00 David Rönnberg, CFO, tel. +46 8 412 72 00 Bringwell International AB (publ) är ett företag noterat på OM Stockholmsbörsen, Nya marknaden.