Bringwell International skriver ytterligare exportavtal med Finland och Baltikum. Bringwell Internationals dotterbolag USP Health Care International signerar ytterligare ett exportavtal för det helt nyutvecklade viktminskningspreparatet CUUR®, XSIII(TM) på den finska och baltiska marknaden. CUUR®, XSIII(TM) är en modern multifunktionell viktminskningssubstans som är utvecklad av den svensk-polske professorn Marcin Krotkiewski. Prof. Krotkiewski har bland annat varit verksam under 30 år vid Sahlgrenska akademiska Universitets sjukhus i Göteborg. och har publicerat över 260 medicinska artiklar om övervikt och metaboliska problem. CUUR®, XSIII(TM) kommer att lanseras redan i januari 2004 i alla de nordiska länderna. "Avtalet med Finland ger ett intäktsminimum på 7 MSEK per så" säger Ulf Söderber, VD för Bringwell International. Upplysningar lämnas av: Ulf Söderberg, VD Bringwell International AB, tel. +46 8 412 72 00, +46 708 13 22 81 Anders Struksnes, affärsutvecklingschef Bringwell International AB, tel. +47 924 99 360 Bringwell International AB (publ.) är en internationell handelsverksamhet inom hälsa med fokus på egenutvecklade och patenterade varumärken och substanser. Dotterbolagen USP Health Care AB och Ethics Cosmeceuticals Sweden AB arbetar med produktutveckling och försäljning av egenvårdsprodukter till återförsäljare, både nationellt och internationellt. Bringwell International AB är noterat på Nya Marknaden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/13/20031113BIT00430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/13/20031113BIT00430/wkr0002.pdf