Bringwell-koncernen med fusion och exportavtal

Bringwell-koncernen med fusion och exportavtal Sammanslagningen med svenska kosmetikföretaget Ethics Cosmeceuticals Sweden AB har nu genomförts samtidigt som Ethics skrivit avtal för Finland och de baltiska länderna. På den extraordinarie bolagsstämman i Bringwell International AB i juni i år beslutades att bolaget skulle slås ihop med Ethics Cosmeceuticals Sweden AB genom en apportemission. Apportemissionen har nu registerats hos Patent- och registreringsverket. Ethics Cosmeceuticals Sweden AB har avtal med distributörer för de skandinaviska länderna för sin produktserie Ethics Anti-Wrinkle Discovery. Nyligen skrevs också avtal med Marilco OY, distributör i Finland och i de baltiska länderna. Avtalsförhandlingar pågår även med andra aktörer på den internationella marknaden. "Ethics patenterade substans CC1 ger mycket spännande möjligheter både som varumärke och som substans förr internationell licensiering och försäljning av kosmetik och medicinska hudvårdsprodukter. Avtalet med Finland betyder nu att vi har full distribution för hela den nordiska marknaden samt Baltikum. Detta ger oss en perfekt plattform för ytterligare internationalisering av Ethics produkter. De samlade min.volymernar per år för de nordiska marknaderna kommer att generera en omsättning på ca 25 MSEK per år", säger Anders Struksnes, bolagets affärsutvecklingschef och en av grundarna till Ethics. Struksnes har de senaste åren varit nyckelperson i uppbyggandet av det norska börsnoterade succéföretaget Natural ASA. Struksnes som representerar en av de nya resurspersonerna i Bringwell har en lång internationell erfarenhet av utveckling av hälsobranschen. Upplysningar lämnas av: Ulf Söderberg, VD Bringwell International AB, tel. +46 8 412 72 00, +46 708 13 22 81 Anders Struksnes, affärsutvecklingschef Bringwell International AB, tel. +47 911 98 94 2 Bringwell International AB (publ.) är en internationell handelsverksamhet inom hälsa med fokus på egenutvecklade och patenterade varumärken och substanser. Dotterbolaget USP Health Care AB arbetar med produktutveckling och försäljning av egenvårdsprodukter till återförsäljare, både nationellt och internationellt. Bringwell International AB är noterat på OM Stockholmsbörsen, Nya Marknaden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT01250/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT01250/wkr0002.pdf