Bringwell Norge har ingått ett distributionsavtal med WALA för distribution av Dr Hauschka i Norge

Bringwell Norge har glädjande fått förtroende att ingå ett distributionsavtal med WALA för distribution av Dr Hauschkas välrenommerade hudvårdsprodukter i Norge. WALA har utvecklat högklassiga naturprodukter under lång tid och lanserade sina första produkter redan 1967.

Dr Hauschkas hudvårdsserie består av produkter som inte innehåller några syntetiska doft-, färg- eller konserveringsämnen och inte heller några mineraloljor, parabener, silikon eller PEG. Samtliga hudvårdsprodukter är testade och certifierade av organisationen för naturkosmetik, BDHI, eller märkta med den internationella kvalitetsstämpeln ”Nature”.

Dr Hauschkas hudvårdsprodukter kommer på ett utmärkt sätt att komplettera Bringwells befintliga produktportfölj i Norge och svarar väl på konsumenttrenden för naturkosmetik. Dr Hauschkas produkter omsätter ca 13 MSEK i Norge.

Stockholm den 7 juli 2014

För mer information kontakta:
Lars Lund-Roland (CEO): +46-(0)72-554 44 00

Bringwell AB (publ) är den ledande försäljnings- och marknadsorganisationen för egenvårdsprodukter på den nordiska marknaden. Bringwell arbetar med såväl egna som inlicensierade produkter och varumärken. Vår strategi är att leda utvecklingen på egenvårdsmarknaden genom bl.a. innovativa produkter. Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North och Mangold Fondkommission AB, tfn. 08-503 015 50, är dess Certified Adviser.