Bringwell skriver avtal om ny produkt med Aminotech

Bringwell skriver avtal om ny produkt med Aminotech Bringwell International har skrivit ett exklusivt distributionsavtal med det norska företaget Aminotech som producerar naturliga aminosyror genom en helt ny unik produktionsteknologi. Avtalet gäller distribution av Aminotech's patenterade produkter inom samtliga segment. Avtalet omfattar marknaderna USA, Europa och Asien. Aminotech har de senaste åren utvecklat en helt ny produktionsteknologi för produktion av naturliga aminosyror som är billigare än syntetiska aminosyror. Aminotech har investerat över 250 MSEK i utveckling och uppbyggnad av produktionsteknologin. Aminosyror är bland annat de viktigaste byggstenarna för upptag av proteiner och uppbyggnad av muskulatur i kroppen. "Bringwell är mycket nöjd med avtalet med Aminotech som ger oss möjlighet att vara en spelare på en marknad som omsätter ca 7,5 miljarder dollar säger Ulf Söderberg, Bringwells VD." Produkten passar väl in i vår produktportfölj med nationella som internationella möjligheter. Vi ser bra möjligheter att distribuera denna produkt genom såväl etablerade som nya kanaler i framtiden. Bringwell vill bland annat fokusera på marknadssegmenten kosttillskott, måltidsersättning och parenteral näring. Avtalet är ett viktigt steg i vårt arbete med utvecklingen av vår framtida pipeline". Avslutar Ulf Söderberg. Upplysningar lämnas av: Ulf Söderberg, VD Bringwell International AB, tel. +46 8 412 72 00 David Rönnberg, CFO Bringwell International AB, tel. +46 8 412 72 00 Bringwell International AB (publ.) är en internationell handelsverksamhet inom hälsa med fokus på egenutvecklade och patenterade varumärken och substanser. Dotterbolagen Medtech Pharma AS, USP Health Care AB, USP Health Care international AB och Ethics Cosmeceuticals Sweden AB arbetar med produktutveckling och försäljning av egenvårdsprodukter till återförsäljare, både nationellt och internationellt. Bringwell International AB är noterat på Nya Marknaden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/08/20040708BIT20150/wkr0001.pdf Press Aminotech