Bringwell tecknar slutligt distributionsavtal i USA

Bringwell tecknar slutligt distributionsavtal i USA Bringwell International har skrivit slutligt distributions avtal med det amerikanska bolaget Journal of Longevity ( JOL Inc.) avseende distribution av CUUR®. Avtalet avser postorderdistribution i USA, Mexico och Japan. JOL Inc. är USA's ledande postorderföretag inom kosttillskott, naturläkemedel och OTC produkter. Bolaget har nyligen startat ett samarbete med de största aktörerna inom området i Japan och Mexico. Bolaget har varit verksamt sedan 1989 och omsatte 250 miljoner $ 2003. JOL Inc. har en egen tidning inom medicin och hälsa där de bland annat marknadsför sina produkter. "Det känns skönt att vi nu kommer igång med försäljning i USA" säger Ulf Söderberg, Bringwells VD. JOL Inc. har 3-4 produkter som säljer mellan 1 och 3 miljoner enheter årligen. JOL Inc. anser från sin långa erfarenhet att CUUR® kommer bli ett av de viktigaste produkterna i deras sortiment. JOL Inc. har i kontraktsform bundit sig till omfattande marknadsaktiviteter som senast startar januari 2005. "Det är svårt att uppskatta avtalets värde men för Bringwell är detta ett viktigt avtal för utvecklingen av CUUR® internationellt. Portarna in i USA har nu öppnats och CUUR® blir den första av våra produkter att säljas. Avtalet med JOL Inc. kan också innebära samarbete med flera av Bringwells andra produkter som är i pipeline", avslutar Ulf Söderberg. I samband med avtalet har Bringwell stärkt sin kassa med 4 MSEK genom en riktad nyemission. Upplysningar lämnas av: Ulf Söderberg, VD Bringwell International AB, tel. +46 8 412 72 00, David Rönnberg, CFO Bringwell International AB, tel. +46 8 412 72 00, Bringwell International AB (publ.) är en internationell handelsverksamhet inom hälsa med fokus på egenutvecklade och patenterade varumärken och substanser. Dotterbolagen Medtech Pharma AS, USP Health Care AB, USP Health Care international AB och Ethics Cosmeceuticals Sweden AB arbetar med produktutveckling och försäljning av egenvårdsprodukter till återförsäljare, både nationellt och internationellt. Bringwell International AB är noterat på Nya Marknaden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/13/20040813BIT20140/wkr0010.pdf