Ingen nyemission i Bringwell International AB

Ingen nyemission i Bringwell International AB Den aktuella nyemissionen för Bringwell International AB är avblåst. Likviditeten är förbättrad genom en högre orderingång samt stärkt kassa. Likviditeten stärks i Bringwell International AB genom en högre orderingång för bolagets produkter. Koncernen stärker även kassan med hjälp av sin bankförbindelse samt lån från huvudägarna Ulf Söderberg, Anders Struksnes och bolagets styrelseordförande Jörn-Erik Aas. Styrelsen anser att det är en bättre lösning för aktieägarna än att genomföra emissioner på den kursnivivå som för nuvarande finns på Bringwell-aktien på Nya Marknaden. "Det känns mycket bra att vi kunnat lösa vår kortsiktigt ansträngda likviditet av egen kraft" säger bolagets VD Ulf Söderberg. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/07/20031107BIT00460/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/07/20031107BIT00460/wkr0002.pdf