• Bringwell AB/

Midsona AB (publ) påkallar tvångsinlösen och Bringwell ansöker om avnotering samt kallar till extra bolagstämma för val av ny styrelse

Midsona AB (publ) offentliggjorde den 4 juli 2017 att budet på Bringwell AB (publ) förklarades ovillkorat och därmed fullföljs samt att budet hade accepterats i sådan utsträckning att Midsona vid tidpunkten innehade 243 626 209 aktier, motsvarande 94,3 procent av det totala antalet aktier och röster i Bringwell. Midsona har vidare påkallat tvångsinlösen av de resterande aktierna i Bringwell.

Mot bakgrund av ovanstående anser styrelsen för Bringwell att det inte längre är motiverat för Bringwell att verka i en noterad miljö. Den 18 juli 2017 beslutade därför Bringwells styrelse om att ansöka om avnotering av Bringwells aktier från Nasdaq First North.

Sista dag för handel i Bringwells aktier vid Nasdaq First North kommer att meddelas snarast efter att Bringwell erhållit besked därom från Nasdaq First North.

Styrelsen har vidare, på begäran av Midsona, beslutat att kalla till extra bolagsstämma att hållas den 7 augusti 2017, för att bland annat välja ny styrelse och revisor i Bringwell. Kallelse till den extra bolagsstämman kommer att offentliggöras genom ett separat pressmeddelande.

För mer information, kontakta:
Martin Klafstad, CEO Bringwell AB (publ), +47 928 96 700

Denna information är sådan information som Bringwell AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 juli 2017 klockan 18.00 (CEST).

Bringwell AB (publ) är en av de ledande försäljnings- och marknadsorganisationerna för egenvårds-produkter på den nordiska marknaden. Bringwell arbetar med såväl egna som inlicensierade produkter och varumärken. Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North och Mangold Fondkommission AB, tfn. 08-503 015 50, är Certified Adviser.