Brinova har tilldelats markanvisning i Hammar i Kristianstads kommun för uppförandet av bostäder

Brinova har, tillsammans med sex andra byggherrar, tilldelats markanvisning i området Hammar i Kristianstads kommun för uppförandet av bostäder. Brinova planerar att bygga totalt 53 hyreslägenheter. Bostäderna uppförs i två etapper.

Brinova planerar för en projekteringsstart våren 2017 med en tänkt första byggstart årsskiftet 2017/2018 då VA-utbyggnaden till området är klart. En beräknad första inflyttning kan ske sommaren 2019.

-          Ett av Brinovas fokusområden är bostäder i södra Sverige. Markanvisningen i Hammar passar perfekt för vår inriktning och vi är också mycket glada över att driva detta projekt i Kristianstad, en ort som vi ser en långsiktig närvaro i, säger Per Johansson, VD för Brinova.

CEO Per Johansson, telefon +46 (0) 70 817 13 63, epost: per.johansson@brinova.se

Brinova är ett nyetablerat fastighetsbolag med fokus på fastighetsutveckling i södra Sverige. Brinova är verksamhet främst inom segmenten hyresbostäder och samhällsfastigheter men har också kompletterande kommersiella lokaler. Brinova har ett 50-tal fastigheter om totalt ca 185 000 kvm. Fastighetsbeståndet har ett marknadsvärde på ca 2,5 miljarder kronor. Brinovas affärsidé är att ska skapa hög avkastning genom att erbjuda marknaden attraktiva och prisvärda bostäder och lokaler såväl för offentlig sektor som för näringslivet i övrigt. Värden skapas genom selektiva förvärv, aktiv förvaltning och en effektiv nyproduktion. Med starka ägare som Backahill och Balder har bolaget stora tillväxtambitioner i regionen. Huvudkontoret ligger i Ängelholm.

Bolagets aktie är listad på Nasdaq Stockholm First North Premier/BRIN B. Brinovas Certified Adviser är Remium Nordic AB, +46 (0)8 – 454 32 76, corporateFinance@remium.com, www.remium.com.

För mer information: www.brinova.se