Brinova lägger grunden för ett enhetskontor i Eslöv

Brinova har anställt Carina Sjöholm som enhetschef till vår förvaltningsenhet i Eslöv.

Brinova har idag cirka 460 lägenheter och 10 000 kvadratmeter lokaler i Eslöv, samt pågående projekt om uppförande av 40 lägenheter. Det samlade fastighetsvärdet i Eslöv är cirka 750 Mkr. Som ett led i att etablera enhetskontor i Eslöv, har Brinova anställt Carina Sjöholm. Carina har en gedigen erfarenhet inom bostadsförvaltning med 25 års erfarenhet inom det kommunala bostadsbolaget i Eslöv (EBO) där hon arbetat som marknadschef.

-          Vi är mycket glada att Carina blir en del av Brinova teamet och hon blir en viktig komponent i den fortsatta utvecklingen av Eslöv, säger Per Johansson, VD för Brinova.

CEO Per Johansson, telefon +46 (0) 70 817 13 63, epost: per.johansson@brinova.se

Bolagets aktie är listad på Nasdaq Stockholm First North Premier/BRIN B. Brinovas Certified Adviser är Remium Nordic AB, +46 (0)8 – 454 32 76, corporateFinance@remium.com, www.remium.com.

För mer information: www.brinova.se

Brinova är ett nyetablerat fastighetsbolag med fokus på fastighetsutveckling i södra Sverige. Brinova är verksamhet främst inom segmenten hyresbostäder och samhällsfastigheter men har också kompletterande kommersiella lokaler. Brinova har ett 50-tal fastigheter om totalt ca 185 000 kvm. Fastighetsbeståndet har ett marknadsvärde på ca 2,5 miljarder kronor. Brinovas affärsidé är att ska skapa hög avkastning genom att erbjuda marknaden attraktiva och prisvärda bostäder och lokaler såväl för offentlig sektor som för näringslivet i övrigt. Värden skapas genom selektiva förvärv, aktiv förvaltning och en effektiv nyproduktion. Med starka ägare som Backahill och Balder har bolaget stora tillväxtambitioner i regionen. Huvudkontoret ligger i Ängelholm.