BRIO överlåter helgplaneringen till 5-åringarna

Inga planer för helgen eller ett fullspäckat schema av måsten? Problem att bestämma om det blir sidoläge i soffan, storhandling, helgjobb eller ett ambitiöst långkok? Lugn, det finns ingen anledning till panik. BRIO har anlitat ett gäng 5-åriga lekexperter som tar hand om din beslutsångest.

I år fyller svenska leksaksföretaget BRIO 130 år. För att fira över hundra år av lek och lyfta fram lekens betydelse för människors välbefinnande har BRIO på olika sätt uppmuntrat vuxna till att släppa loss barnet inom sig.

För att göra det ännu lättare att stänga in sitt stela vuxen-jag i garderoben har BRIO nu anlitat ett gäng 5-åriga lekexperter. De vet allt om hur man bäst roar sig och tvekar inte en sekund med att välja skoj framför trista måsten.

I BRIOs leklaboratorium får du inte bara hjälp att hitta något riktigt, riktigt roligt att göra den här helgen. Du får även svar på vilken kompis på Facebook du ska göra det med och var.

Testa själv att gå in på http://playlab.brio.net/?ln=sv och släpp kontrollen över helgkalendern.

Film: https://www.youtube.com/watch?v=pvhIdBROMbw&list=UUapF5LptfpGStf_cS6PDSqA

För ytterligare information och frågor,
kontakta:
Fia Rasmusson, Brand Manager BRIO AB

Tel. +46 73-644 90 63

E-mail: press@brio.net

I över ett århundrande har vår drivkraft varit att sprida glädje bland barn världen över. Vi vill skapa lyckliga barndomsminnen där fantasin får flöda fritt. BRIO skapar innovativa, högkvalitativa och väldesignade leksaker i trä som ger barn en säker och rolig lekupplevelse. Företaget grundades i Sverige 1884 och är representerat i över 20 länder. För mer information, vänligen besök www.brio.net.