Utfall i riktad emission av units

Vid extra bolagsstämma i Briox AB (publ) tisdagen den 21 mars 2017 beslutades om en riktad emission av units med sista teckningsdag den 28 mars 2017. Teckningsförfarandet har nu avslutats. Totalt tecknades 746 154 units, motsvarande 2 984 616 aktier och 1 492 308 teckningsoptioner, till en total emissionslikvid om 7 760 007,6 kronor, vilket motsvarar det belopp Briox avsåg att ta in i den riktade emissionen.

Teckning i emissionen har skett i enlighet med nedan.

Tecknare                                                                                                        Antal units           Belopp

Danske Bank International S.A. för Rothesay Ltd:s räkning                           480 769                5 000 000

Gerhard Dal                                                                                                       72 115                   750 000

Modelio Equity AB                                                                                             28 846                    300 000

Göran Källebo                                                                                                   25 000                     260 000

Göran Månsson                                                                                                 24 038                    250 000

Hemo Spray & Pump AB                                                                                   19 231                    200 000

Mikael Rosencrantz                                                                                           19 231                             200 000

Raging Bull Invest AB                                                                                        19 231                                         200 000

Maida Vale Capital AB                                                                                       19 231                                         200 000

Robark & Co AB                                                                                                 19 231                                         200 000

Jan Pettersson                                                                                                    19 231                                         200 000

Totalt                                                                                                                 746 154                                       7 760 000

Genom emissionen av units kommer bolagets aktiekapital att ökas med cirka 3 283 099 kronor genom utgivandet av nya aktier i bolaget. Vid fullt utnyttjande av samtliga teckningsoptioner i emissionen kommer bolagets aktiekapital att ökas med ytterligare cirka 1 641 549 kronor.

Övrigt

Detta pressmeddelande innehåller information som bolaget är skyldigt att delge enligt lag (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lag (2007:528) om värdepappersmarknaden och/eller EU:s marknadsmissbruksförordning och/eller regelverket för NGM Nordic MTF. Denna information lämnades till publicering kl. [**] onsdagen den 29 mars 2017.

Tel:  46 708 15 72 00
Email: johan.rutgersson@briox.se

Briox AB utvecklar och säljer internetbaserade affärssystem till små-och medelstora företag och till redovisningbyråer i Europa. Programutbudet, som omfattar bland annat redovisning, administration, säljstöd och tidredovisning, är en fullskalig molnlösning och nås från vilken internetbaserad dator eller enhet som helst.