VÄLKOMMEN TILL EXTRA BOLAGSSTÄMMA I BRIOX AB (PUBL) DEN 21 MARS 2017

Styrelsen i Briox AB (publ) har idag fattat beslut om att utfärda kallelse till extra bolagsstämma tisdagen den 21 mars 2017 klockan 10.00 i Setterwalls Advokatbyrås lokaler på adress Sturegatan 10 i Stockholm. Inregistrering till stämman påbörjas klockan 9.30.

Rätt att delta

Aktieägare som önskar delta i stämman måste vara införd som ägare i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken onsdagen den 15 mars 2017; samt senast onsdagen den 15 mars 2017 ha anmält sitt deltagande och eventuellt biträde till bolaget; antingen skriftligen till Briox AB, ”Extra Bolagsstämma”, Framtidsvägen 12, 352 57 Växjö eller via
e-post till info@briox.se. Vid anmälan ska uppges fullständigt namn, person- eller organisationsnummer, adress, telefonnummer dagtid samt, i förekommande fall, uppgift om ställföreträdare, ombud och biträden. Antalet biträden får högst vara två.

Förslag till dagordning vid årsstämman

1. Stämmans öppnande
  2. Val av ordförande vid stämman
  3. Upprättande och godkännande av röstlängden
  4. Godkännande av dagordningen
  5. Val av en eller två justeringsmän
  6. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad
  7. Beslut om ändring av bolagsordningen
  8. Beslut om företrädesemission av s.k. units bestående av aktier och teckningsoptioner
  9. Beslut om riktad nyemission av s.k. units bestående av aktier och teckningsoptioner
  10. Beslut om riktad emission av teckningsoptioner (incitamentsprogram) till styrelseledamöter och ledande befattningshavare
  11. Stämmans avslutande

Övrigt

Stockholm Corporate Finance agerar finansiell rådgivare och Setterwalls Advokatbyrå legal rådgivare i samband med emissionerna.

Hela kallelsen kommer publiceras på bolagets hemsida www.briox.se under sektionen Investerare samt kungöras i Post- och Inrikes Tidningar den 21 februari 2017. Att kallelse har skett annonseras i Svenska Dagbladet den 21 februari 2017.

Detta pressmeddelande innehåller information som bolaget är skyldigt att delge enligt lag (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lag (2007:528) om värdepappersmarknaden och/eller EU:s marknadsmissbruksförordning. Denna information lämnades till publicering kl. 11 fredag den 17 februari 2017.

Mobil: +46 (0)708157200
E-post: johan.rutgersson@briox.se

Om Briox

Briox AB utvecklar och säljer internetbaserade affärssystem till små-och medelstora företag och till redovisning-och revisionsbyråer i samtliga länder utanför Sverige. Programutbudet, som omfattar bland annat redovisning, fakturering, säljstöd och tidredovisning, är en fullskalig molnlösning och nås från vilken uppkopplad dator eller enhet som helst.

Tel:  46 708 15 72 00
Email: johan.rutgersson@briox.se

Briox AB utvecklar och säljer internetbaserade affärssystem till små-och medelstora företag och till redovisning-och revisionsbyråer i Europa. Programutbudet, som omfattar bland annat redovisning, administration, säljstöd och tidredovisning, är en fullskalig molnlösning och nås från vilken internetbaserad dator eller enhet som helst.