• Brobergs/

Brobergs Europas bästa distributör av Davidoffcigarrer – vinnare av Davidoff Golden Brand Award

Report this content

Brobergs Tobakshandel, Sveriges ledande handlare inom njutning och stil, har blivit utsedd till Distributor Of The Year på Davidoff Golden Brand Award som hölls i Dortmund i Tyskland. Davidoff Golden Brand Award samlar varje år Europas ledande cigarrhandlare som har lyckats få in premiumcigarrerna från Davidoff i sitt sortiment.

– Det är naturligtvis en stor ära att bli uppmärksammad på det här sättet. Sverige är ett relativt litet cigarrland men vi har varit i branschen sedan 1881 och har en mycket lång relation till Davidoff och deras cigarrer uppskattas verkligen av våra kunder, säger Per Kastensson, vd på Brobergs Tobakshandel. Brobergs har butiker i Göteborg – Arkaden, Stockholm – Sturegallerian och Malmö – Triangeln.

Davidoff Golden Brand Award arrangerades för första gången förra året men det är redan en av branschens största tillställningar. Davidoff, som är en av världens största premiumcigarrtillverkare, vill med arrangemanget lyfta sina distributörer runt om i Europa och visa sin uppskattning till de handlare som står kunderna nära och driver utvecklingen av märket framåt.

– Det är extra roligt att vi i år får den här fina utmärkelsen. Det är nämligen 30 år sedan vårt samarbete med Davidoff startade och vi har i år lanserat en limiterad cigarr som är framtagen bara för oss för att fira detta. Tillsammans med Henke Kelner på Davidoff tog vi fram cigarren och vi är mycket stolta över att vara en av ytterst få som fått göra en helt egen cigarr tillsammans med Davidoff, säger Per Kastensson.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Per Kastensson, vd på Brobergs Tobakshandel, tfn +46 (0)708 153 614
Bilder för fri publicering, Anders Ekhammar, tfn +46 (0)707 462 579
www.brobergs.se

Brobergs Tobakshandel startade sin verksamhet i Göteborg år 1881 och har idag tre butiker, Göteborg – Arkaden, Stockholm – Sturegallerian och Malmö – Triangeln. Dessutom driver Brobergs nätförsäljning via www.brobergs.se. Butikerna erbjuder njutning och stil där läderprodukter och andra accessoarer, skrivdon och rökverk av alla de slag finns att hitta.

Taggar: