Broströmaktien noteras på attract40-listan

BROSTRÖMAKTIEN NOTERAS PÅ ATTRACT40-LISTAN Från och med idag noteras Broströmsaktien på Stockholmsbörsens Attract40- lista. Efter den ökade omsättningen i handeln av aktien under den senaste sexmånadersperioden samt genom det ökade fria marknadsvärdet ("free float") uppfyller bolaget Stockholmsbörsens kriterier för notering på Attract40. "Att vår aktie noteras på Attract40 ger aktiemarknaden en signal om att Broströmaktien är likvid, vilket sedan länge varit vår strävan. Vår "free float" har ökat till över 70 procent efter att Royal Vopak tidigare i år sålt samtliga sina aktier i Broström. Detta har bidragit till en ökad handel i aktien, något som långsiktigt gynnar samtliga aktieägare", säger Broströms VD Lennart Simonsson i en kommentar. Göteborg den 1 juli 2002 BROSTRÖM AB (publ) Referens:Lennart Simonsson, VD Broström AB, tfn 031-61 61 00 Mer information om Broström finns på www.brostrom.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/01/20020701BIT00440/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/01/20020701BIT00440/wkr0002.pdf