Kielo förvärvar ytterligare kontorsfastighet i Jyväskylä

Helsingfors den 10 januari 2018

Fastighetsbolaget Kielo, som förvaltas av Brunswick Real Estate, har förvärvat en fastighet på 17 000 kvm i Jyväskylä i Finland.

Det nybildade fastighetsbolaget Kielo har avslutat sin tredje finländska investering genom förvärvet av kontorsfastigheten Mattilanniemi 6-8 i Jyväskylä från Aberdeen Standard Investment. Mattilanniemi 6-8 ligger i centrala Jyväskylä och omfattar cirka 17 000 kvadratmeter kontorsyta. Förvärvet är Kielos andra investering i Jyväskylä och det tredje förvärvet sedan bolaget bildades i oktober 2017.

Erik Widmark, Partner på Brunswick Real Estate säger:
"Denna fastighet är ett strategiskt komplement i Kielo-portföljen, både när det gäller läge och fastighetens kvalitet. Vi är mycket nöjda med att avsluta Kielos första kvartal med ytterligare ett förvärv av en högkvalitativ kontorsfastighet. Kielo kommer fortsätta att växa och vi ser många intressanta investeringsmöjligheter i de finländska regionstäderna och Helsingfors under 2018.”

Kielos investeringsstrategi är att fokusera på högkvalitativa tillgångar i växande finländska regionstäder och Helsingfors området. Kielo grundades i oktober 2017 med syftet att skapa en attraktiv fastighetsportfölj som ger hög och stabil avkastning med stor tillväxtpotential genom aktiv lokal kapitalförvaltning.

För mer information vänligen kontakta:
Erik Widmark
Brunswick Real Estate, Equity Investment Management
t: +46 70-586 75 06 e: erik.widmark@brunswickrealestate.com

Alexander Wörlund
Brunswick Real Estate, Equity Investment Management
t: +358 44 510 4146 e: alexander.worlund@brunswickrealestate.com

Brunswick Real Estate är en av Nordens ledande rådgivare och investerare på den nordiska fastighetsmarknaden med ett erbjudande som omfattar rådgivning och kapitalförvaltning med kreditfinansiering och fastighetsinvesteringar.

Investment banking-teamets rådgivning kombinerar djup kunskap om den nordiska fastighetsmarknaden med en investment banks kapitalmarknads- och finansieringskompetens.

Affärsområde Investment Management omfattar kreditfinansiering och fastighetsinvestering. Kreditfinansieringsfonderna är inriktade på säkerställd finansiering av kommersiella fastigheter i Norden. Fastighetsinvesteringsverksamheten omfattar ett brett utbud av strukturer i kommersiella fastigheter, såsom fastighetsfonder, separata investeringsmandat för stora institutioner och internationella aktörer samt utveckling av hyresbostäder.

Teamet omfattar 100 fastighetsinvesteringsexperter i Stockholm, Malmö, Helsingfors, Köpenhamn och London samt seniorrådgivare med bred internationell expertis. www.brunswickrealestate.com

Snabbfakta