BT i europeiskt samarbete med TOYOTA

BT i europeiskt samarbete med TOYOTA BT Industries AB och TOYOTA Industrial Equipment Europe S.A.R.L. har tecknat ett avtal som innebär att BT tillverkar truckar i TOYOTAs varumärke. Truckarna skall distribueras genom TOYOTAs återförsäljare i 20 europeiska länder, vilket betyder att BT stärker sin marknadstäckning i Europa. Avtalet är tre-årigt och omfattar truckar ur BTs program av motorlyftvagnar och staplare samt manuella lyftvagnar. Produkterna har modifierats för TOYOTA. - Avtalet innebär en förstärkning av vår marknadstäckning i Europa, säger Christer Högberg, affärsområdeschef och VD för BT Europe AB. - Det innebär att vi når vissa av de kundsegment vilka vi normalt inte når via egna kanaler, ofta mindre och medelstora företag. - Avtalet innebär också tillskott i ett produktsegment där tillverkningsvolym och effektiv distribution är avgörande för fortsatt konkurrenskraft. Serieleveranser inleds i april -99. På sikt beräknas volymtillskottet till några tusen lagertruckar och lyftvagnar vid BTs tillverkning i Mjölby. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/11/19981211BIT00070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/11/19981211BIT00070/bit0002.pdf