Wilson Group expanderar

Wilson Group expanderar i Holland Wilson Group, flyg- och sjödivisionen inom transport- och logistikföretaget BTL AB, har förvärvat Mulitfreight International BV i Holland. Multifreight är baserat på flygplatsen Schiphol i Amsterdam. Företaget grundades 1990 av Michel Loots och två partners och har sedan starten framgångsrikt expanderat främst inom flygfrakt- och logistikområdet. Under 1997 öppnades även en sjöfraktavdelning i Rotterdam. Multifreight har 23 anställda och 1997 var omsättningen 21 miljoner NLG samtidigt som företaget visade god vinst. Företaget är känt för sin goda kvalitet och kunderna utgörs av allt från större dataföretag till rederier och klädimportörer. Huvudmarknaderna för Multifreight är USA och Asien. Michel Loots, som under den senaste tiden varit ensam aktieägare och VD, kommer att bli Airfreight Director i Beneluxländerna och rapportera till Tycho van Heusden, VD för Wilson Group i Beneluxländerna. - Förvärvet är strategiskt viktigt för Wilson Group, eftersom vi har saknat närvaro på den kraftigt expanderande holländska flygfraktmarknaden. Vi är mycket glada att välkomna Michel Loots och hans kompetenta medarbetare till Wilson Group. Affären manifesterar också Wilsons ambition att expandera genom strategiska förvärv, säger Henrik von Sydow, VD för Wilson Group. - Globaliseringen av ekonomin och vår bransch har skapat ett behov för Multifreight att bli en del i en stark internationell företagsgrupp för att kunna erbjuda våra kunder långvariga logistiklösningar. Wilson erbjuder en bra möjlighet för oss, eftersom det endast är marginella operativa problem och positiva synergier från godsflödet, säger Michel Loots. ./. BTL AB (publ För ytterligare information, vänl. kontakta: Jörgen Gerdrup, Divisionscontroller, Wilson Group, tel 031-703 80 00 eller Michel Loots, VD, Multifreight International, tel +31 2031 63430. Wilson Group är en division inom BTL-koncernen som är en av Europas största företagsgrupper inom transport och logistik. Koncernen är marknadsledande i Norden och har också en betydande verksamhet i övriga Europa, Asien, Australien, Nya Zeeland och USA. Wilson Group bedriver flyg- och sjöfraktverksamhet i ett internationellt nätverk som omfattar dotterbolag i 15 länder. Nettofaktureringen uppgick till 3,9 miljarder 1997. Antalet anställda är 1 500.