Barclays Bank ny kund hos BTS

Barclays Bank ny kund hos BTS En av europas största banker, Barclays, har gett BTS ett konsult- och utbildningsuppdrag som är värt upp till 10 miljoner kronor. Utbildningen, som innefattar en skräddarsydd simulering, vänder sig till Barclays 500 toppchefer och kommer att genomföras under andra halvåret 2001 och första halvåret 2002. Den syftar till att skapa förståelse för Barclays värdeskapande program "Managing For Value" och integrera det i såväl strategiska som operativa ledningsfrågor. - Barclays Bank är en av de många nya kunder inom den finansiella sektorn som BTS erhållit under den senaste 12 månadersperioden. Vi är på väg att bygga en stark position i denna bransch, säger Henrik Ekelund, VD och koncernchef BTS Group. Barclays har 75 000 medarbetare i 60 länder och är en av europas största banker. BTS är sedan 6 juni 2001 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För mer information, kontakta: Henrik Ekelund, VD och koncernchef BTS Group AB, tel: +1 415 362 9567 Johan Strömsäter, VD BTS Storbritannien, tel: +44 207 348 18 00 Christian Ankarcrona, Investor Relations, tel: 08-58 70 70 00 BTS Group AB är ett internationellt konsult- och utbildningsföretag inom affärsmannaskap. BTS stödjer företagsledningar att genomföra förändringar och resultatförbättringar med hjälp av datorbaserade skräddarsydda simuleringsmodeller. BTS lösningar och tjänster tränar hela organisationen att analysera och fatta beslut med fokus på de faktorer som driver tillväxt och lönsamhet. Detta ger ökat lönsamhetstänkande och marknadsfokus i det vardagliga beslutsfattandet, vilket leder till mätbara och bestående resultatförbättringar. BTS kunder är ofta globalt ledande storföretag i sina branscher. Under 2000 omsatte BTS 177 Mkr och har idag 125 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/29/20011029BIT00440/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/29/20011029BIT00440/bit0002.pdf