BTS får ny order värd 6 miljoner kronor från Texas Instruments

BTS får ny order värd 6 miljoner kronor från Texas Instruments Texas Instruments, ett av världens största företag inom halvledare och halvledarkomponenter, har gett konsult- och utbildningsföretaget BTS ett uppdrag att utbilda de 250 högsta cheferna inom bolaget. Ordern är värd 6 miljoner kronor och genomförs med start under fjärde kvartalet i år. Utbildningen, som innefattar en skräddarsydd affärssimulering, syftar till att fördjupa kunskapen hos de 250 högsta cheferna i kundernas affärslogik. Genom att driva affärer från kundens synvinkel kommer man öka förståelsen för vilka utmaningar kunden möter gällande marknad, produktutveckling och leverantörer. "Detta blir BTS tredje stora uppdrag för Texas Instruments. Varje uppdrag har haft olika syften och mål vilket visar BTS styrka när det gäller vår metodik att leverera olika budskap", säger Henrik Ekelund, VD och koncernchef BTS Group. Texas Instruments har 42 000 medarbetare och är världsledande inom halvledare och halvledarkomponenter. BTS är sedan 6 juni 2001 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För mer information, kontakta: Henrik Ekelund, VD och koncernchef BTS Group AB, tel: +1 415 362 9567 Christian Ankarcrona, Investor Relations, tel: 08-58 70 70 00 www.bts.com BTS Group AB är ett internationellt konsult- och utbildningsföretag inom affärsmannaskap. BTS stödjer företagsledningar att genomföra förändringar och resultatförbättringar med hjälp av skräddarsydda affärssimuleringar. BTS tränar hela organisationen att analysera och fatta beslut med fokus på de faktorer som driver tillväxt och lönsamhet. Detta ger ökat lönsamhetstänkande och marknadsfokus i det vardagliga beslutsfattandet, vilket leder till mätbara och bestående resultatförbättringar. BTS kunder är ofta globalt ledande storföretag. Under 2000 omsatte BTS 177 Mkr. Bolaget har idag 125 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/11/20011211BIT00400/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/11/20011211BIT00400/bit0002.pdf