Kmart - Ny kund hos BTS

Kmart - Ny kund hos BTS Kmart, en av USAs största varuhuskedjor med över 2100 varuhus, är ny kund hos konsult- och utbildningsföretaget BTS. Det initiala uppdraget är värt cirka 6 miljoner kronor. Uppdraget genomförs med start under fjärde kvartalet i år. Uppdraget innefattar en skräddarsydd CD-ROM baserad utbildning. Den vänder sig till Kmarts 2100 varuhuschefer och innehåller ett antal skräddarsydda situationer som speglar det dagliga arbetet för en varuhuschef. Syftet med utbildningen är att ge varuhuscheferna en helhetssyn på företaget och att bättre förstå konsekvenserna av dagliga beslut på lönsamhet, kundtillfredställelse och Kmarts strategiska mål. "Till skillnad från BTS traditionella uppdrag är denna utbildning CD-ROM baserad och visar vår styrka att stödja företagsledningar i att nå ut med deras budskap oavsett vilken teknik man väljer. Att Kmart, ett av amerikas största företag, väljer BTS som leverantör i detta omfattande uppdrag är bevis på att vi börjar få en stark position på USAs utbildningsmarknad", säger Henrik Ekelund, VD och koncernchef BTS Group. Kmart har en omsättning på nära 400 miljarder kronor och har över 275 000 medarbetare i USA. BTS är sedan 6 juni 2001 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För mer information, kontakta: Henrik Ekelund, VD och koncernchef BTS Group AB, tel: +1 415 362 9567 Christian Ankarcrona, Investor Relations, tel: 08-58 70 70 00 www.bts.com BTS Group AB är ett internationellt konsult- och utbildningsföretag inom affärsmannaskap. BTS stödjer företagsledningar att genomföra förändringar och resultatförbättringar med hjälp av skräddarsydda affärssimuleringar. BTS tränar hela organisationen att analysera och fatta beslut med fokus på de faktorer som driver tillväxt och lönsamhet. Detta ger ökat lönsamhetstänkande och marknadsfokus i det vardagliga beslutsfattandet, vilket leder till mätbara och bestående resultatförbättringar. BTS kunder är ofta globalt ledande storföretag. Under 2000 omsatte BTS 177 Mkr. Bolaget har idag 125 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/13/20011213BIT00400/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/13/20011213BIT00400/bit0002.pdf