Världens ledande bioteknikföretag ny kund hos BTS

Världens ledande bioteknikföretag ny kund hos BTS Världens ledande bioteknikföretag, Genentech, har gett BTS ett konsult- och utbildningsuppdrag som är värt 4 miljoner kronor. Utbildningen, som innefattar en skräddarsydd simulering, vänder sig till Genentechs 100 toppchefer och kommer att genomföras under den närmaste 12 månadersperioden med start under 2001. Väsentlig potential för merintäkter under 2002 finns. - Att världens ledande bioteknikföretag Genentech ger oss detta uppdrag på toppnivå är ett mycket tydligt erkännande av den marknads- och kunskapsposition BTS har byggt upp inom bioteknik- och pharmasektorn, säger Henrik Ekelund, VD och koncernchef BTS Group. Genentech har 4 500 medarbetare och omsatte över 17 miljarder kronor år 2000. BTS är sedan 6 juni 2001 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För mer information, kontakta: Henrik Ekelund, VD och koncernchef BTS Group AB, tel: +1 415 362 9567 Christian Ankarcrona, Investor Relations, tel: 08-58 70 70 00 www.bts.com BTS Group AB är ett internationellt konsult- och utbildningsföretag inom affärsmannaskap. BTS stödjer företagsledningar att genomföra förändringar och resultatförbättringar med hjälp av datorbaserade skräddarsydda simuleringsmodeller. BTS lösningar och tjänster tränar hela organisationen att analysera och fatta beslut med fokus på de faktorer som driver tillväxt och lönsamhet. Detta ger ökat lönsamhetstänkande och marknadsfokus i det vardagliga beslutsfattandet, vilket leder till mätbara och bestående resultatförbättringar. BTS kunder är ofta globalt ledande storföretag i sina branscher. Under 2000 omsatte BTS 177 Mkr och har idag 131 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00530/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00530/bit0001.pdf