Bublar Group förstärker sitt kommersiella team

Bublar Group AB (publ), (BUBL MTF), helägda dotterbolag Vobling rekryterar Fredrik Frank från spelstudion Odd Raven Studios.

”Det är oerhört kul att vi kan knyta till oss Fredrik Frank i rollen som Senior Business Developer. Fredrik har en gedigen bakgrund inom VR/AR, marknadsföring, affärsutveckling och försäljning inom B2B. Hans erfarenhet och kompetens är precis det vi har eftersökt för att fortsätta vår starka tillväxt”, säger Anders Ribbing, VD på Vobling. Fredrik tillträder tjänsten i januari och kommer närmast från prisbelönta Odd Raven Studios där han har varit kommersiellt ansvarig och delägare.

Bublar Group ser en tydlig trend där våra uppdragsgivare har kommit över teknikhypen och börjar få en djupare förståelse för teknikens möjligheter. De lösningar dotterbolaget Vobling levererar används som en allt viktigare del i kundernas kommunikation. Bolaget har senaste perioden fått flera viktiga ordrar från bolag som SJ, SAAB och Electrolux.

Bublar Group med dess helägda dotterbolag Vobling är det ledande nordiska noterade bolaget inom Augmented Reality (AR) och Virtual Reality (VR). Koncernen utvecklar spel och upplevelser för konsument och företagsmarknaden baserat på den senaste tekniken. Vobling AB förvärvades i oktober 2018.

Bublar är noterat på NGM Nordic MTF (NGM: BUBL MTF, ISIN: SE0010270793). Bolagets mentor är G&W Fondkommission, Telefon: 08-503 000 50.

Bublar Group AB (publ), Skeppargatan 8, 114 52 Stockholm, Telefon: 08-559 251 20 www.bublar.com

För mer information, kontakta Anders Ribbing, VD Vobling: anders.ribbing@vobling.com eller Magnus Granqvist, VD Bublar Group: magnus.granqvist@bublar.com