IDAG INLEDS HANDELN I BUBLAR GROUP´S AKTIE NOTERAD PÅ NGM NORDIC MTF

06/11/2017

Idag inleds handeln i Bublar Group AB (publ):s aktie på NGM Nordic MTF. Bolagets aktie kommer att handlas under kortnamnet BUBL MTF och teckningsoptionerna under kortnamnet BUBL TO1.

Bildmaterial finns för nedladdning på:

Inför noteringen har Bublar genomfört en nyemission motsvarande 23,5 Mkr. Då nyemissionen övertecknades utnyttjades även möjligheten att utöka erbjudandet genom en riktad nyemission om 5,0 Mkr vilket totalt tillför bolaget 28,5 Mkr före emissionskostnader.

RÅDGIVARE

G&W Fondkommission är finansiell rådgivare och Bergh & Co Advokatbyrå AB är legal rådgivare till Bolaget i samband med noteringen på NGM Nordic MTF. G&W Fondkommission är Bolagets mentor.

För mer information vänligen kontakta:
Magnus Granqvist, VD
E-post: magnus.granqvist@bublar.com
Tel: +46 (0)8-559 251 20

BUBLAR I KORTHET

Bolaget skapar framtidens mobilupplevelser genom att tillhandahålla spel och appar som kombinerar den senaste tekniken inom de snabbväxande segmenten augmented reality (AR) och platsbaserade tjänster. Bublar har en egenutvecklad mjukvaruplattform som möjliggör för bolaget att skapa mobilspel och appar där stora volymer av användare i realtid visuellt kan interagera och kommunicera med varandra. Bolaget går nu in i en kommersiell fas och står inför lanseringen av sin första produkt, en platsbaserad social app där användarna skapar, interagerar och upptäcker eget och andras innehåll.