bugaboo + mini rodini = sant

Efter Bas Koster, Marc Jacobs, Paul Frank, Hello Kitty och förra året Missoni presenterar Bugaboo sitt första skandinaviska designsamarbete. 1 maj 2012 släpps en limiterad upplaga med 20 numrerade Bugaboo Cameleon med skräddarsydd klädsel designad av Mini Rodini.

Varumärkena Bugaboo och Mini Rodini är som gjorda för varandra. Design, funktion och kvalitet är gemensamma ledord och båda är många föräldrars favoriter. Tillsammans har de skapat en ikonisk, modern och humoristisk vagn.

– Vi älskar verkligen Mini Rodinis design och är så spända på att se Bugaboo i den här ikoniska designen. Vi har följt dem under en tid och nu infann sig den rätta tiden för att skapa cool design tillsammans, säger Madeleen Klaasen, Bugaboo CMO.

Bugaboo har länge velat skapa något speciellt för den svenska marknaden och valet föll på Mini Rodini och illustratören och designern Cassandra Rhodin.

– Jätteroligt samarbete! Jag hade själv en Bugaboo-vagn till vårt andra barn, därför ligger den här produkten extra varmt om hjärtat. Mönstret är en av mina personliga favoriter.

Den limiterade upplagan kommer att resultera i 20 Bugaboo Cameleon med Mini Rodinis mönster. Vagnarna kommer att säljas på NK Lek & Baby och i Mini Rodinis butik på Nytorgsgatan i Stockholm från och med den 1 maj.

Den 28 april firas samarbetet med ett kalas hos Mini Rodini och Lek & baby på våning 4 på NK i Stockholm dit alla Bugaboo och Mini Rodini vänner är välkomna!

Pris för Bugaboo Cameleon + Mini Rodini vagn: 11 000 kr

För mer information, kontakt med Bugaboo eller Cassandra Rhodin och lån av vagnar till fotografering, kontakta:
Johanna Strömberg, Prat PR
0722 51 81 52, johanna.stromberg@prat.se

om bugaboo
Bugaboo International är ett holländskt designföretag som utvecklar och producerar produkter för människor i rörelse. Bugaboo är känt för sin innovativa och trendsättande design. Företaget grundades 1999 med fokus på den holländska marknaden och är idag ett globalt företag med distribution i över 40 länder. Den 1 oktober 2009 inledde Bugaboo ett samarbete med (RED)™ och skänker idag 1 % av vinsten i företaget till The Global Fund för att bidra till att eliminera AIDS i Afrika.

om mini rodini
Mini Rodini startades 2006 av den svenska illustratören Cassandra Rhodin. Inspirerad av hennes farfars far – den legendariske cirkuskungen Brazil Jack – har hon skapat en ny typ av barnkläder, som låter barnen uttrycka sin kreativitet och sitt humör. Med hållbarhet och kvalité i fokus skapar Mini Rodini kläder som föräldrar vill klä sina barn i, och som barn älskar att ha på sig. Idag finns Mini Rodini representerade på över 200 platser över hela världen.