Inbjudan till telefonkonferens avseende FinnvedenBultens delårsrapport för första kvartalet 2013

FinnvedenBultens delårsrapport för 1 januari – 31 mars 2013 offentliggörs onsdagen den 24 april 2013 ca kl.13:00.

Investerare, analytiker och media hälsas välkomna att delta i telefonkonferens onsdagen den 24 april kl.14:30 då rapporten presenteras av FinnvedenBultens VD och koncernchef Johan Westman. Övriga medverkande från bolaget är vice VD, Tommy Andersson och ekonomi- och finansdirektör, Helena Wennerström.

För att delta i telefonkonferensen vänligen ring 5 minuter före start till Sverige 08-506 443 86, Storbritannien +44 207 153 9154, USA +1 877 423 0830. Kod 291050#.

Presentationen hålls på engelska. Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt på www.finnvedenbulten.se.

Det finns även möjlighet att avlyssna telefonkonferensen i efterhand till och med den 8 maj 2013 på telefonnummer Sverige 08-505 564 73, Storbritannien +44 203 364 5196, USA +1 877 679 2989. Kod: 346727#.

Göteborg, 12 april 2013

Kamilla Oresvärd, Vice President Corporate Communications
Tel: 031-734 59 17, e-post: media@finnvedenbulten.com

FinnvedenBulten utvecklar och driver industriella verksamheter vilka erbjuder produkter och tekniska lösningar i metalliska material. Koncernen verkar som samarbetspartner till internationella kunder inom tillverkande industri, främst fordonsindustrin. Verksamheten bedrivs i två divisioner – Bulten och Finnveden Metal Structures – båda med starka positioner inom sina respektive kundsegment. FinnvedenBultens aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. Läs mer på www.finnvedenbulten.se.