Mikael Nachemson ny VD för Bure Equity AB

Mikael Nachemson har av styrelsen utsetts till ny verkställande direktör i Bure Equity AB. Tillträde kommer att ske den 1 februari 2005.

Mikael Nachemson kommer närmast från Investment AB Öresund som tidigare i år fusionerades med investmentbolaget AB Custos, där han var VD. Dessförinnan var Mikael Nachemson VD för E. Öhman J:or AB. ”Jag är oerhört glad över att vi lyckats rekrytera Mikael som ny VD för Bure. Han har en gedigen erfarenhet av att driva och utveckla tjänstebolag och han har dessutom precis varit VD för ett börsnoterat investmentbolag. Mikael besitter den finansiella erfarenhet som vi letat efter och kompletterar därmed Bures ledning på ett bra sätt”, säger Patrik Tigerschiöld, styrelseordförande i Bure. Göteborg den 17 december 2004 Bure Equity AB (publ) För information kontakta: Patrik Tigerschiöld, styrelseordförande 0707-77 71 90 Mikael Nachemson, ny VD 0708-72 51 05 Lennart Svantesson, avgående VD 0733-11 00 11

Bure är ett investeringsbolag och en bra ägare. Genom att aktivt bygga framgångsrika bolag och verksamheter på lång sikt skapar Bure god avkastning till aktieägarna.