Ny utdelningspolitik i Bure

Ny utdelningspolitik i Bure Kontantutdelning, utdelning av tillgångar, t ex i form av aktier i dotterbolag, samt köp av egna utestående aktier skall i olika kombinationer utnyttjas för att överföra värden till Bures aktieägare. Det är innebörden av den nya överföringspolitik som fastställts av Bures styrelse. Den årliga kontantutdelningen skall uppgå till minst 5 procent av utgående eget kapital. "Den nya utdelningspolitiken speglar en mer modern syn och är mer effektiv genom att olika instrument för kapitalöverföring till aktieägarna kan användas. Bure är i framkant av ett sådant synsätt genom bl a Capio- och Observerutdelningarna," säger Peter Sandberg, VD och koncernchef för Bure. Sammantaget skall överföringen av värde till aktieägarna över tiden vara mycket konkurrenskraftig, varvid den årliga kontantutdelningen skall uppgå till minst 5 procent av utgående eget kapital. Styrelsen Göteborg den 25 oktober Bure Equity AB (publ) För mer information kontakta: Benny Averpil, Ekonomi- och finansdirektör 031-335 76 47, 0708-63 54 07 Irene Axelsson, Informationsdirektör 031-335 76 32, 0706-32 81 83 www.bure.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT00750/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT00750/bit0001.pdf

Bure är ett investeringsbolag och en bra ägare. Genom att aktivt bygga framgångsrika bolag och verksamheter på lång sikt skapar Bure god avkastning till aktieägarna.