Bure förstärker ledningen i IT/InfoMedia

Bure förstärker ledningen i IT/InfoMedia Björn Boldt-Christmas har anställts i Investment AB Bure som verksamhetsansvarig för IT-tjänster inom affärsområde IT/InfoMedia. Han beräknas tillträda sin befattning i januari 1998. Björn Boldt-Christmas, 52 år, är för närvarande vice VD på SAS, och ansvarar där för SAS IS/IT-verksamhet. Björn Boldt-Christmas är civilingenjör och har verkat inom svensk IT-industri sedan 1970, bland annat som VD för Ericsson Data och som vice VD för Volvo Data. "Bure IT/InfoMedia skall bli det ledande leverantörsnätverket av kvalificerade IT-tjänster i Norden, säger affärsområdeschef Ulf Ivarsson. Under vårt första verksamhetsår har vi skapat en stark plattform att bygga vidare på. Björn Boldt-Christmas tillför den kompetens och erfarenhet som nu behövs för att säkra uthållig expansion och lönsamhet." Bure IT/InfoMedia etablerades 1996 som ett självständigt affärsområde inom Investment AB Bure. Verksamheten bedrivs idag inom områdena IT-tjänster och Informationstjänster. I affärsområdet ingår också Bures innehav i Scribona på 51 procent av kapitalet och 64 procent av rösterna. Göteborg 21 november 1997 Investment AB Bure (publ) För mer information kontakta: Ulf Ivarsson, chef Bure IT/InfoMedia. 031-335 76 47 Mer information finns att få på http://www.bit.se/ Följande filer finns att ladda ned: (971121 BBC.doc)